Yahoo! Sports - Golf News

Wednesday, February 16, 2011

Golf di Jakarta

Pada tahun 2010 aku dan kawan2 sekerja telah pergi ke Jakarta untuk bermain golf. Kami bertolak pada jam 6 pagi dari LCCT ke Jakarta menaiki Air Asia. Setibanya di lapangan terbang pemandu pelancong kami telah sedia menunggu kami.


Sejurus itu kami di bawa ke hotel. Setelah check-in dan rehat kami terus dibawa ke sebuah restoran nasi padang. Mmmmmm...lapar sungguh rasanya masa tu..... Bila kami duduk di meja kami disajikan hampir 20 jenis lauk untuk dijamu. belum sempat ak nak jamah kawanku tegur "Ko rasa nak makan lauk yang mane?" Lantas aku jawap "Semua la". "Kalau hang sentuh wala sikit lauk2 ni dia akan kira setiap pinggan tau" kata kawanku. "la yeke aku ingat semua ni kira satu pakej ke ape ke...."jawapku dengan muka blur. Rupanya bila makan nasi padang dia akan hidang smua jenis lauk then kita kena pilih lauk yang kita nak saja. Gitu rupanya.... Setelah pilih lauk apalagi kami sentap semua lauk sampai licin. Alhamdulillah....syukur kenyang perut.

Setelah siap makan kami minta Wak (pemandu pelancong) membawa kami ke Golf Course terdekat. Lalu dibawanya kami ke Royal Jakarta Golf Club. Setibanya aku di golf lounge aku terpaku sekejap melihat keindahan dan ID Club house dia memang cun termasuk cewek2 yang menyambut ketibaan kami. Kami terus mendaftarkan diri untuk bermain di padang golf Jakarta (first time pergi overseas main golf). Setelah daftar kami dibawa ke buggy masing-masing dan ditemani caddy masing2.



Apabila kami tiba di Tee Box pertama, aku dah terpesona dengan kecantikan dan kebersihan golf course dia. Mak eh cantik gile dah tu bersih langsung tak nampak daun gugur di atas padang. setiap ceruk ade je pekerja dia membersih kawasan. Memang beza gila la.....dengan golf course yang aku pernah main kat Malaysia. Memang tak rugi datang main golf di Jakarta. Fairway dia macam carpet tu...malu2 aku nak pukul yela sayang beb nak pukul. Bila tiba di green pulak kami semua gelak besar. Bukan pe sebab masing2 tak reti nak putt sorng putt ke bawah langsung terkeluar green yang nak putt ke atas tak sampai2 har....har...har laju gila green speed dia. semua koyak first hole.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...